Lugnet före stormen

Har hört att ett oväder sveper in över norrbotten i morgon så det väntas tydligen blåst och snö. Tillföljd av detta är det naturligtvis lämpligt att ladda upp musklerna inför snön som ska skottas. Har försökt att förbereda mig genom att åka skidor på grisan idag. Efter skidturen kom jag på hur tråkigt det kan vara att åka längskidor. Orkade endast åka 3,5km och efter det var jag helt slut. Trodde nästan att jag hade åkt 20km med tanke på hur påtagligt det kändes i kroppen. Måste vara oerhört otränad! Känner mig lika sexig och smidig som en geleklump=P

Idag har jag och Roger varit till min uppfödare i Böle för att träffa en av Diesels brorsor,Ozzy och pappa Åke. När jag fick se de vuxna bernerhundarna tyckte jag konstigt nog att dom inte var särskilt stora. I vanliga fall har jag tyckt att de är gigantiska men det gjorde jag inte idag. Kanske är det så att jag i själva verket håller på att vänja mig vid denna ras eftersom att jag ser Diesel varje dag. Hann faktiskt för en stund tänka: "Jag som trodde att berner var en stor ras men gu så fel jag hade"=) Men såklart vet jag att det inte är så=P


Diesel med Christers hund Ozzy(D´s brorsa) som väger hela 10kg mer än D och är lika gammal.

Lilla Nemo(3mån) från sista valpkullen.

Tänkas att min lille D har varit sådär liten en gång i tiden. Nu är han stora hunden som väger hela 34,8kg.


Min ögonsten,mitt allt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0