Hemmadag

Var tänkt att jag skulle på skolan idag men så blev det visst inte. Igår kände jag mig väl någolunda bra men så envisades jag med att gå hem till pappa(3km) i kylan så nu har förkylningen visst blåssat upp igen. Nåja,det är ju självförvållat.
"Är huvudet dumt så får kroppen lida" -Ett väldigt klokt ordspråk som ibland kan vara bra att leva upp till.

Nu har då minsann kylan kommit till Piteå för att stanna i åtminstone två dagar till. I skrivande stund visar mätaren här i Öjebyn på -30 grader.
Jag brukar inte klaga på kylan men idag måste jag minsann erkänna att man helst vill hålla sig inomhus med en varmkopp the. Hunden har precis rastats så nu hoppas jag slippa gå ut i kylan på ett tag. Vilket förövrigt bara förvärrar förkylningen=P
Idag känner jag bara för att sitta och slöa framför TV:n. Skulle någon av Astrid Lindgrens filmer visas på TV skulle min dag vara fulländad.=)
Jag har nämligen en tendens när jag är sjuk och är hemma att blicka bakåt i tiden till mina barndomsår. Oftast var det så när man var hemma från grundskolan pga sjukdom fick sitta och se på film dagarna i ända och bli väl omhändertagen. Vilket jag har tänkt göra en dag som denna=)

Här om dagen har jag och Diesel hittat på en väldigt rolig lek i form av inomhus kurra gömma. Den går ut på att jag platsar D någonstans i huset där han inte kan se mig och sedan går jag och gömmer mig. Först när jag ropar:"Sök mig" är det fritt fram att hitta matte. Denna lek kan vara väldigt svår men han tycker som jag att det är otroligt skoj. Det rolkigaste är nog att hur lång tid det än tar ger han aldrig upp sökandet förrens han hittat mig. En väligt rolig och lätt lek som tröttar ut hunden. Ni som har hund och ännu ej provat detta bör göra det=P

På återssende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0