Hårlös

Idag på dagen har jag tappat exakt 37 st slingor av mitt löshår. Varav 5 slingor i går och 3 st idag.
Har skött löshåret efter konstens alla regler  men ändå håller det inte. Har varit oerhört försiktig vid borstning av håret plus att de flesta slingorna har lossnat utan att jag vidrört håret.
Redan för 2 veckor sedan var mitt löshår oerhört dåligt och fult men eftersom att det ändå kostar lite att sätta in ville jag avvakta med att ta ut slingorna.
Upptäckte att för varje slinga som lossnar så lossnar det en hel del av mitt hår. Vilket det ska göra men i måttliga mängder.
Vilket oroade mig för det såg inte ok ut så jag talade med frisören vars sätter in löshår idag och visade en slinga och hon bad mig att omgående ta bort slingorna eftersom att det höll på att förstöra mitt egna hår och detta kunde bli förödande.
Och jag vill ju verkligen inte försöra mitt egna hår=(
Det är så illa nu att jag nästan inte vågar mig ut.....
Men till skolan måste jag ju i alla fall.
Så innan helgen hoppas jag att mitt löshår är väck.
Sedan lovar jag mig själv att ALDRIG mer sätta in löshår igen.
Det må vara fint så länge det varar men just nu vill jag bara ha mitt vanliga hår tillbaka.

Såvida jag vet har jag aldrig hört någon som förstört sitt biologiska hår av detta så jag tror ju och hoppas naturligtvis på att mitt hår ska vara oskatt=)

Så det är väl mitt största problem just för stunden.....

Adios

Kommentarer
Postat av: Elin

Men shit Camilla...vad har hänt med håret??? Lossnar slingorna eller med ditt eget hår???

Vill gärna se hur det ser ut om det är nått fel på vaxet eller så för det ska inte bli dålig efter så kort tid. Mitt har suttit i i två månader nu och det är tok fint....

kram

2009-11-25 @ 11:13:47
URL: http://elinilsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Det kan vara alla inpackningar och sprayer som har gjort det. Vaxet är ganska känsligt mot sånt och ett vanligt balsam ska man undvika att sätta vid fästena då det kan lösa upp vaxet... annars kan det ju vara nått fel på det också. Så tråkigt att just ditt blev på detta viset, har hört med de andra som har samma hår och samma färg som ditt och de har suttit jätte bra och inga problem med håravfall.

Förstår att du inte känner dig bekväm i håret alls om det titt som tätt lossnar slingor, är ju ganska pinsamt om man är bland folk så det syns!

Nejdå inte tror jag att du anklagar mig men det förbryllar mig varför det blivit så här på dig. Kan inte förså orsaken!? :/

Har du nån som kan ta ut det eller vill du att jag ska hjälpa dig med det? Jag har remover hemma så det kan vi fixa när som helst. Ring mig om du vill fixa det ikväll eller så...Kram

2009-11-26 @ 09:24:16
URL: http://elinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0