Nostalgi

Helgen som varit har tillbringats med vänner och i lördags hade vi tjejkväll med middag hemma hos mig.
Söndagen var vi på julmarknaden ute i fagervik och sedan var det dags för den årliga skyltsöndan. För första gången detta år infann sig julstämningen. Det kändes som att det var självaste julaftonen. Det fikades julfika och åts knäckklubba. Vilket är ett bra tecken på att sankta är påväg=P 
Har längtat en hel del efter snön och nu har den äntligen lagt sig som ett vitt täckte på marken. Ingen lyckligare än  jag=)
På min och Diesels dagliga kvällspromenad idag fick jag se fullmånen lysa upp detta fina vinterland.
Att gå där i skogen och vägledas av månljuset gjorde mig nostalgisk. Jag blickade tillbaka på alla de kvällar och nätter vi har varit och kört skoter i månljuset. Det kan nog vara det bästa som finns att va i fjällen el i en skog och bara titta på fullmånen.=)
Sådär gick jag tänkandes med min hund och vägleddes av fullmånen.
Så nu när julstämningen kommit till mig får jag hoppas att den är här för att stanna.



Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, nu blir jag nostalgisk också och tänker på alla vinterkvällar i Vuogga som vi varit vakna alldeles för länge, bastat, druckit te och svamlat och skrattat, alldeles övertrötta. =)) Sakna

2009-12-02 @ 12:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0